REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Nejvýhodnější nabídku předložilo sdružení firem EUROVIA CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M – SILNICE, a to s cenou 9,087 miliardy Kč bez DPH, což představuje 69,9 % předpokládané hodnoty zakázky.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak na stavbě dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova může ušetřit téměř 3,5 mld. Kč. Úsek o délce necelých 20 kilometrů prochází Královédvorskem. Vyhlášení vítězného uchazeče je dalším důležitým krokem k zahájení výstavby, která má zlepšit dopravní dostupnost v celém kraji.
Zajímavostí je fakt, že vítězné sdružení je složené z rivalů, kteří spolu vedou spory v jiných zakázkách (stavba metra D, Libeňský most). Jde o sdružení firem Eurovia CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M-Silnice, které se účastnilo soutěže s odhadovanou cenou 12,5 miliardy korun a nabídlo částku 9,087 miliardy korun. Všechny tři zaslané nabídky by však ŘSD přinesly výrazné úspory: další dvě byly za 9,865 miliardy korun a 10,179 miliardy korun. Lze se domnívat, že zmíněné firmy tímto chtějí čelit polské konkurenci: polský Budimex sice nakonec nevyhrál výstavbu úseku D11 z Trutnova na hranice, ale zajímá se o české zakázky dále: Budeme již staví úseky D35 a nabídku podal i v této soutěži.
Rivaly ve sdružení nejsou však firmy jen proti sobě, ale také na daném úseku: sama Eurovia se již sama zasadila o zpoždění výstavby tohoto úseku D11, když vede spor o provedení záchranného archeologického výzkumu, kde se jí nepodařilo v rámci vypsaného tendru uspět.
Další informace o termínu zahájení stavby a navazujících krocích by měly být zveřejněny v následujících týdnech.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: ŘSD
Vaše komentáře |