REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Redakce / 6.11.2020, Dvůr Králové nad Labem | |
MotoHora - velký obchod s motorkami, čtyřkolkami a nově i elektrokoly najdete na konci Nemojova směrem na Hostinné. Majitel obchodu Zdeněk Hora ale není jen obchodník. Je to celoživotní závodník, majitel závodního enduro teamu a hlavně špičkový odborník na tlumiče. Jezdí za ním profesionálové z celé republiky, protože dobrý servis je dnes ta nejcennější věc. | |
FOTOGALERIE - Do Nemojova za Zdeňkem Horou jezdí profesionálové z celé republikyKaždý den do jeho servisu přepravní služby přivážejí balíky, jejichž obsahem jsou tlumiče motokrosových a enduro speciálů. Už dlouho v tomto oboru platí, že na tlumiče je Hora. A ty už nejsou jen součástí motorek. Čím dál tím více se prolíná obor kol a motorek - a právě tlumiče - odpružení - jsou součástky, bez které se dnes neobejdou ani kola. Proto se Zdeněk Hora rozhodl rozšířit sortiment i na elektrokola, která ho osobně nadchla právě proto, že v terénní podobě se podobají jeho dosavadní prioritě - motorkám. Zdeněk Hora nám jako dobrovolník pomáhá ve dvorském cyklokroužku, který ve Dvoře Králové vedu, proto si budeme v rozhovoru tykat. První otázka je zásadní pro pochopení skloubení motorek a elektrokol v jednom obchodě. Jak se celoživotní motorkář dostane k elektrokolům?Není pochyb o tom, že je tlumič důležitou součástí těžkých motorek, které jezdí v terénu. Je funkční pérování stejně důležité i pro kola?Vzhledem k tomu, že právě elektrokola jsou těžší než klasická kola a jejich terénní verze se čím dál více přibližují motorkám, tak i význam funkčního pérování u takových kol roste. Rovněž se stále více rozšiřuje kategorie kol sjezdových a enduro, které jsou také postaveny zejména na opravdu kvalitních tlumičích. A u skutečně dobrého kola s kvalitním odpružením je servis “tlumičů” zásadní pro komfort a využití plného potenciálu kola při jízdě v terénu. Jak jsi se již u motorek dostal ke specializaci právě na tlumiče?Po letech, kdy jsem se staral o své motorky, tak se mi tu a tam podařilo opravit "neopravitelné". A od té doby, když si kdokoliv nevěděl rady, tak přijel za Horou… Samozřejmě jsem ale nezůstal jen u samostudia a pokusů a omylů. Všimli si mě i samotní výrobci a pozvali mě na svoje specializovaná školení. Mám tedy nejvyšší certifikáty značek Marzocchi, Öhlins, pro kterou jsem jedním z několika málo servisních míst v republice a jediným v Královéhradeckém kraji. Značku Öhlins zatím příliš neznají cyklisté, ale to se postupně mění. Jezdí na ní kompletní špička různých motorkářských disciplín a firma významně expanduje i do cyklistiky. Tlumič zkrátka zůstává tlumičem a když firma dělá špičkový tlumič pro motorky, dokáže to i pro kola :-) Ty nejsi ale jen opravář, ale sám na motorkách stále závodíš. V tvém obchodě jsou řady pohárů ze závodů. Jaká je tvoje hlavní disciplína a největší úspěchy?Úplně stejně jako svých vlastních úspěchů si ale cením vítězství jiných závodníků na tlumičích, o které jsem se staral. A také vítězství závodníků mého vlastního teamu v mistrovství republiky. Kteří závodníci svěřili své stroje do tvé péče?Deset let jsem se staral o ty nejlepší závodníky z ČR včetně závodníků mistrovství světa. Mezi ně patří Jakub Horák, Milan Engel, David Čadek, Jára Romančík. V roce 2009 dokonce závodníci na mých tlumičích vyhráli úplně všechny kategorie mistrovství České republiky! Mohu se pyšnit cca 40 tituly Mistrů republiky na tlumičích MH (Moto Hora). Kdo se objevoval v dresu tvého týmu?V týmu bylo vždy od 2 do 6 závodníků a cílem nebylo až tak vítězit, ale absolvovat celý seriál Mistrovství republiky. Mezi mé borce patřil Svatoslav Bouček, který byl několikrát čtvrtý v republice. Mezi další úspěšné závodníky patří Milan Engel, ale je mezi nimi i nemojovák Radek Adam. Milan Engel na mnou servisovaných tlumičích několikrát absolvoval Rallye Dakar! Podílel jsi se i na motoristickém sportu i u nás v regionu?Zpět ke kolům: jaká elektrokola jsi se rozhodl prodávat?Jak by si měl zákazník elektrokolo vybrat?U mne to je trochu jinak než v klasické cykloprodejně. Já se vždy nejdříve zeptám, zda ke mne přišel cyklista, nebo motorkář. A podle toho se odvíjí další výběr. Pokud přijde motorkář zvyklý na vysoký výkon motoru, těžké terény, rachot a rychlost, odvedu jej k nekompromisním kolům Fantic, které mají stavbu enduro kol, široké gumy a přední i zadní stavbu s vysokým zdvihem tlumení. K tomu patří i silná baterie a vysoký výkon elektromotoru. Na takovém kole si můžete naplno užít parádní sjezdy, nejtěžšími terény a do kopce vám pomůže elektromotor. Bohužel laici mají mnohdy pocit, že elektrokolo udělá všechno za ně. Je to však náročná fyzická sportovní činnost, která dává tělu řádně zabrat. Motorkáři to vědí, beztak mnozí z nich trénují kondici i na kolech. Když není člověk trénovaný, tak bude po pár hodinách ježdění na elektrokole unavený stejně jako na kole. Jen za sebou bude mít více kilometrů :-) Důležité pro mě zároveň je, že elektrokola jsou podstatně ohleduplnější k životnímu prostředí a tolerovanější veřejností než motorky. A přitom zážitek z jízdy může být hodně podobný! A když k tobě dorazí cyklista?V tvé nabídce zůstanou dále i čtyřkolky a motorky?Ano, to je základ mé nabídky. Sportovní enduro motorky Sherco a motorky a 4kolky CFmoto. A to včetně záručního a čím dál důležitějšího pozáručního servisu. Čtyřkolky vnímáš jako sportovní, nebo pracovní nástroj?Děkuji za rozhovor Jan Holan foto: archív Zdenka Hory, Jan Holan foto z MS 1999 je z článku v NKR od Václava Vodochodského | |
| |
Vaše komentáře |
| |
Přečteno 2722x | |
Hodnocení článku:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
![]() |